1 månad kvar till Julafton!

Ja, idag är det en månad kvar - härligt!!!

Gårdagen gick åt till att fira svärfar som fyllt 75 år, och hela tjocka släkten var där (nästan alla i af) Väldigt trevligt!

I dag har jag fortsatt med min "Att göra innan 1:a Advent-lista" och även tagit fram allt pynt som ska upp nu under veckan. (har redan hängt upp stjärnorna i de stora fönstren vid matbordet) och just nu ligger mina macarones "till sig" innan de ska in i ugnen och gräddas till små hattar.

Så, man kan väl sammanfatta det som att Läget är under kontroll !

kramiz

Tillbaka !

Ja, ni måste ju ha trott att jag DÖTT eller något, men så är inte fallet. Jag har bara varit väldigt sjuuuk... Det började ju förra tisdagen, då jag gick hem ifrån jobbet så började jag "känna något i halsen". Onsdag var ledig dag och jag fick bara ondare och ondare i halsen. Torsdgen ringde jag mig sjuk, och på fredagen var det ju dags för Dottern F och mig att åka iväg på vår länge planerade resa nedåt i landet.

Självklart kan man inte stanna hemma då man planerat något så länge, bokat hotell osv så vi åkte glatt iväg vid 14-tiden på fredagen. Kom fram till Jönköping vid 18.45, hann precis checka in på Elite Stora Hotellet, och slänga oss på sängen tills Idol började.

Sedan såg vi fotbollen och så somnade vi gott i sängen.

Nästa morgon var vi först ner till Frukosten kl 07.30. Finns det något godare än en rejäl hotellfrukost??? MUMS! Och då vi borstat tänderna åkte vi vidare mot vårt stora resmål: ULLARED

Väl framme fick vi jaga rätt på en vagn, och sedan väntade kön:

I en och en halv timma (!!!) stod vi i kö. Men faktiskt, det var helt ok: det regnade/snöade inte, det var inte särskilt kallt och stämningen i kön var god !

Framför oss stod 2 norska damer som åkte med på en bussresa, och de blev lite besvikna då vi sa att de inte skulle se campingen ifrån kön. "Vi har ju bara sett det här på tv vi!" superkäckt!!! Snacka om att det där tv-programmet är REKLAM för GeKås !!!

Och efter 1½ timma kom vi alltså in och började SHOPPA !!! NIZE!!!

Vi tog en paus och åkte upp till deras restaurang och åt lunch, så vi fick lite mer energi :)

Sedan fortsatte vi och mot slutet så kände vi att vi totalt tappat kontrollen över hur mycket det som låg i vår vagn skulle kosta, för det var ju väldigt många "kostar- bara- saker" som hade hamnat där i ... jag tippade på ca 3000kr och dottern F kom på att vi nog borde gå ut en gång och sedan kunna gå in igen. Så det gjorde vi, och summan stannade på 3745 kr ...

Så sedan gled vi in med bara en korg på armen och det var lite lyx att kunna kryssa mellan alla vagnar hur lätt som helst :) Vi kollade det sista och checkade ut i kassan igen, med det vi nu plockat på oss.

Och: SJU (!!!) timmar senare åkte vi därifrån. Då vi kom fram till Jönköping letade vi rätt på en pizzeria där vi åt middag och kom "hem" till Hotellet precis till "Så mycket bättre" började, och sedan låg vi i sängen och kollade filmen "En dag" med Anne Hathaway, innan vi somnade igen.

Vi vaknade "av oss själva" väldigt tidigt. Ja, så tidigt att vi kunde vara först ner till frukosten 8.00 även denna dag. Och då vi ätit och packat ihop så fanns det ju ingen anledning för oss att stanna där utan vi körde hem i solskenet.

Väl hemma blev det utdelning:

(Oj, Stella ser ju helt GALEN ut på den här bilden ;) )

Vi hade en toppenhelg, MEN: Jag var ju rätt så sjuk då vi var iväg, så mina kompisar Alvedon, Otrivin och Bafucin fick fylla sina funktioner till fullo...

I måndags sjukanmälde jag mig och fick en tid hos Dr kl 11.20. Hon tog snabbsänka och halsprover och det visade bara att det var ett virus, som satt sig så tokigt att det gick på mina luftvägar. Vilket betydde att jag fått ta Bricanyl lite då och då för att över huvudtaget kunna andas.

Mån- onsdag låg jag i stort sett DÖD på soffan, men igår (torsdagI) började det vända och jag kommer att gå och jobba på måndag igen (är sjukskriven veckan ut).

Ja, det var vår Ullaredsresa för den här gången...och jag tror att dottern får avsluta det här inlägget:

Det närmar sig !

I dag har jag sjukanmält mig. Febern är på väg ner, halsen gör mindre ont men kroppen är helt slut och värker, så jag hade aldrig pallat att jobba 8-17 idag ... skittrist!

Men, jag ligger här och samlar krafter tills i morgon, då dottern F och jag drar iväg...först åker vi ner till Jönköping där vi bor på detta hotellet:

...och på lördag morgon ska vi samla alla våra krafter och åka till:

...och så här före jul kan man behöva en hel del krafter för att mäkta med ett besök där har jag förstått, så vi rustar oss för både köer och trängsel !

Så en dag på soffan är nog det bästa just idag, så hoppas vi att värken släppt till i morgon!